Hysteri!!!

Herregud.... jag behöver semester :-| Alltså först nu fattar man ju hur avslappnad man har varit de senaste veckorna!

Efter en massa tårar, panik, trötthet, ångest, rusningstrafik, rödljus, svårigheter att säga nej, brödbak, organisering, omstrukturering, ilska, hysteri, migrän och alldeles för lite sömn, börjar man undra vad fan man sysslar med egentligen! Varför utsätter man sig för detta ekorrhjul större delen av livet???? Varför måste man ha så mycket prylar.... och varför föddes inte jag in i en familj där man kunde vara ekonomiskt oberoende!?!
 
Lillan frågade mig igår, när jag skulle natta henne, om hon skulle till dagis idag, och när jag svarade ja, så började hon gråta och sa att hon ville vara hemma med mig :-( Herregud vad jag fick kämpa för att hålla tillbaka tårarna och pedagogiskt förklara att det snart är helg, och dååå minsann kan vi vara med varandra! Behöver jag tillägga att jag efter hon somnat gick in i vårat sovrum och grät tills tårarna tog slut! 

 

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja det är inte riktigt klokt vad man håller på hela tiden.... och denna konsumtionshysteri....

2008-08-20 @ 23:00:24
URL: http://gutta.blogg.se/
Postat av: ullrika

alla verkar vara lite nedstämda nu. barnen tar efter oss vuxna. synd att de inte ska kunna vara bara barn liksom.

stackars stackars dig. blev alldeles lessen när jag läste ditt inlägg. blä. jäklans skit.

krams!!!

2008-08-21 @ 21:53:23
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Therese

Gumman... husteri är inte bra:( Hoppas du kan ta hand om dig... lägg dig i bubbelbadet lite och känn värmen. kramar

2008-08-22 @ 08:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0