Rockband

Igårkväll satt jag och sonen och spelade Rockband.... jag sjöng och han spelade trummor..... och jävlar vad grymma vi var :-) Vi kickade ass! Sen vet jag inte om grannarna tyckte likadant när jag satt och sjöng till Metallicas Unforgiven III för full hals.... i ett tonläge som kanske inte riktigt hör till mina favoriter, men de överlever nog! Sweet Home Alabama gick däremot mycket lättare att sjunga till, så då gav jag allt jag hade :-)

Det jobbiga är att det inte finns så många låtar där jag kan sjunga i mitt eget tonläge, jag har en ganska mörk sångröst så jag får gå upp i falsett i de flesta låtarna, och man kan faktiskt inte sjunga rocklåtar i falsett, det låter inte bra :-) Man får helt enkelt ta det med en klackspark och experimentera lite, och eventuellt höja volymen lite så de sura tonerna dränks av sonens trummande! Vadfan, kan Kråkan Gnällström få skivkontrakt med alla sura toner så kan jag också ;-)

Rock On!


Kommentarer
Postat av: Therese

You rock:) Fan vad kul att ni kan köra ihop. kram och puss

2008-12-20 @ 21:38:40
URL: http://tezet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0