Funderingar...

Idag har jag insett att det endast finns ett alternativ till klädsel om man inte vill vara ständigt genomvåt...överlevnadsdräkt!!! Det är nog även klokast att investera i ett par fodrade gummistövlar som klarar den halva metern av slask som man måste vada genom när man lämnar sitt barn på dagis. Vad jag inte förstår, när jag vadar genom slasket, är varför ingen har som uppgift att skotta bort snön som faller. För det snöar och slaskar i det här landet varje vinter...eller? Varje år verkar dock detta komma som en överraskning för halva sveriges befolkning, för uppe i norrland funkar ju vinterväghållningen vad jag förstår. Här på de sydligare breddgraderna blir det alltid trafikkaos och lamslagen kollektivtrafik, för ingen av de som har ansvar för plogning och skottning verkar veta att det finns något som heter VÄDERPROGNOS!! Någon sköter inte sitt jobb!

Så....nu har jag fått ur mig det :-)

Idag berättade min dotter för mig vad man använder sina fingrar till, så här kommer det:

Tummen visar man tummen upp med.
Pekfingret pekar man med.
Långfingret säger man fula ord med, som bajskorv!
Ringfingret har man ringar på.
Lillfingret använder man inte till något.

När min man frågade vem som hade lärt henne detta sa hon...mormor :-o
Hmmm, vi tror inte riktigt på detta.
Men, men, nu vet ni vad man har sina fingrar till ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0