Herregud...vad är det som lyser?

Nämen ta mig i brasan... solen tittade fram en stund idag! Jag hoppas ni passande på att njuta, för nu dröjer det nog några månader (givetvis med ihärdigt oavbrutet konstant flöde av regn) innan den tittar fram igen :-|

Jag hatar svensk vinter! Orkan och regn. Finns liksom ingen möjlighet att ta sig ut utan att bli som en dränkt katt. Tänk vad skönt det hade varit att gå i ide, som björnarna gör, och vakna till solsken och fågelkvitter på våren!

Idag har jag suttit och kollat igenom våra bilder i datorn för att kunna lägga upp lite här på bloggen. Dock satt min lilla dotter brevid mig och kommenterade varenda kort jag kollade på. När man då har några tusen kort att gå igenom inser man att det är lönlöst att ens försöka. Jag försökte vara pedagogisk och tala om för henne att det kan bli lite jobbigt för henne om hon måste kommentera varje bild, och att hon kanske kunde titta på dem istället. Det funkade en halv minut! Så det tar nog ett tag innan bilderna dyker upp här.

Just i skrivandets stund så sitter otroligt nog båda mina barn brevid varandra i soffan utan att bråka, dock brukar dessa stunder bli korta. En stor tresitssoffa är nämligen på tok för liten till dem. Egentligen skulle det nog vara bäst om de hade två separata hus att sitta i...de är som hund och katt. Detta trots att det är 8 års åldersskillnad mellan dem. Man skulle kunna tro att en snart fyraårig tjej inte skulla kunna provocera en elvaåring, men det går som en dans. Hon vet precis vad hon skall säga och göra...och han blir alltid lika provocerad. Ibland är rollerna ombytta men resultatet detsamma...bråk! Vad gör man, ibland sitter jag och min man bara och skakar på huvudet. Det kanske bara är nyttigt för dem att bråka...vem vet?


Kommentarer
Postat av: Therese

Hello sweetie!
Skulle ni kunna ta in posten när ni går in och matar pissarna? Vi har den vita brevlådan vid soptunnorna. Det står vår adress och INGEN REKLAM på ... hur som helst, tror bara det är vår som är vit:) Kram från en trött men färdigpackad/T

2008-01-27 @ 08:07:50
URL: http://tezet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0