Katter

Vi har, som jag tidigare nämnt, två katter. De heter Oskar och Mojje. De som själva har katt vet ju att alla katter har sin unika personlighet, och våra katter är extrema. Oskar kan t.ex. öppna ytterdörren själv...om den inte är låst. Man måste även följa med honom till matskålen innan han kan börja äta, oavsett hur hungrig han är. Han är väldigt stor, närmare 10kg. Dock är han inte bara tjock, för han är till hälften Maine Coon och de blir ganska stora, vilket inte bekymrar Oskar! Stor katt i liten korg :-)

Klicka på bilderna för större format



Här följer några snygga poser


   

   

   

Mojje är också speciell, för han är en "finkatt". Vi fick ärva honom av hans tidigare fodervärdar p.g.a. allergi, och nej vi vill inte lämna tillbaka honom, för han har hittat sin livspartner :-)
Lite Brokeback Mountain blir det ibland...

 

Sen måste ju någon vara jultomte oxå...



...så måste han ju vakta att ingen knycker filten



Så Christin, svaret är NEJ, de får inte tillbaka honom :-) We löööve him!


Kommentarer
Postat av: Bengt

Om han fortsätter att ta min skinka så fort jag vänder ryggen till så kan du komma och hämta honom Christin ;)

2008-01-30 @ 20:39:57
Postat av: Anonym

Rackarns va ledsna de kommer att bli!!
(Bengt: vi kan ju höras framöver så kan jag smyga in å katt-nappa honom nån natt när ni tröttnat på tjuven)
Han är sig lik hör jag - när vi var kattvakter där så tuggade han på Johans macka - när Johan fortfarande hade den i handen! Han e inte blyg den missen! :-)

2008-01-30 @ 20:53:41
Postat av: Misen

Helt underbara kort, vad fina de är Oskar och Mojje. Vi har ju en liten katt vi med, Emmy, en kolsvart, envis dam på sju år.

2008-08-25 @ 12:07:33
URL: http://homeostas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0