Om jag vore en blomma...

...skulle jag hetat Blek Fetknopp! Joo, den finns faktiskt på riktigt. Det är ungefär så man känner sig vid denna tiden på året. Vad jag inte förstår är att någon kan döpa en stackars blomma till detta något udda namn. Anledningen till att jag känner mig som en blek fetknopp är däremot lättare att förstå. Under några veckors tid har jag desperat försökt att äta nyttigt (är medlem i Viktklubb på Aftonbladet) och att träna minst en halvtimme varje dag. Det har jag också lyckats med trots att jag vissa dagar har varit mer död än levande. När man då hoppfullt ställer sig på vågen måndag morgon, och vill se någon form av resultat, vad händer då??? Jo, jag har gått UPP ett helt kilo!! Måndag morgon är ju i vanliga fall inte en dag då man studsar glatt upp ur sängen och utbrister ÄNTLIGEN MÅNDAG...och med ett kilo plus på vågen blir sannolikheten till ett sprudlande glatt humör ganska obefintligt. Dock får man ju höra lite glada tillrop om att det är ju givetvis muskler, eller, det är ju inte viktigt vad vågen visar så länge man märker resultat på att kläderna sitter lite lösare....men en måndagmorgon hjälper inget!

När man sedan går ut genom dörren, och inser att regnperioden givetvis är tillbaka, brister det! Jag vill flytta till ett varmt land där det är vackert att vara tjock :-| Ett land där måndagar inte existerar, och där vågen alltid visar snälla siffror. Var finns det landet???

För övrigt mår jag bra tack! Ikväll skall jag nog komma på något positivt att skriva om...då närmar ju måndagen sig sitt slut :-)

Ps. Tack till er som har varit så söta och skrivit snälla kommentarer på min blogg :-) Kramar i mängder till er!

Kommentarer
Postat av: Therese

Nu är jag hemm aigen så då kan vi dra ut varandra på "härliga kvällspromenader" i ösregnet;) kram och tack för hjälpen med katterna!

2008-01-31 @ 17:28:06
URL: http://tezet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0