Soundtrack of My Life

Vissa filmer har rotat sig djupt i min själ, speciellt musiken i filmerna. När man ser dessa filmer idag är det inte helt självklart att de uppfyller förväntningarna, men jag tittar gärna ändå :-) Tv4 film visade Grease igår.... oj vilken Flashback :-)

Vi börjar med Grease!
En musikalfilm från 1978 (året då jag föddes :-) Den driver med genren av musikaler som t.ex. West Side Story. Herregud vilka frisyrer och kläder, och sen känns det nästan mer som teater än film. Det är dock en klassiker, och något som tillhör filmhistoria, och därför måste ses :-) Olivia Newton John och John Travolta var riktigt heta, och duktiga på att sjunga! Sountracket till filmen gick varmt på stereon hemma hos min bästa kompis i början av nittiotalet. Vad jag kan komma ihåg så kom Grease 2 upp på biograferna i denna veva, vilket innebar att det blåstes nytt liv i originalet.

 


Top Gun!
Jag behöver nog inte säga mer än så :-) Jag skäms inte för att avslöja att jag tycker den är lika bra nu som på åttiotalet.... jösses vad jag var förälskad i Tom Cruise då! Det var hans glansdagar...... och alla ville ha en helt egen stridspilot ;-) 



Dirty Dancing!
"Nobody puts Baby in a corner" är nog den mest citerade repliken från denna film :-) Alla ville kunna dansa som Jennifer Gray, och se ut som henne. När man i vuxen ålder kollar på filmen så blir det nästan lite pinsamt emellanåt, men musiken är fortfarande bra. Ett tag kunde vi alla repliker ur denna film, och man har nog kollat på den över hundra gånger :-)





Kommentarer
Postat av: ullrika

när jag läste ditt inlägg höll jag mig till en början rätt cool. grease var aldrig min favvo. musiken, jo den är bra, men filmen (eller musikalen) är på rätt uttjatat tema. men. sen kom du till TOP GUN! då blev jag helt darrig! jeflar så bra den är! verkligen tompa i sitt esse. och sen... Dirty Dancing. jag jisses. om jag säger så här: vi hade ingen traditionell bröllopsvals Tias och jag. gissa vilken låt vi hade istället :)

2008-07-12 @ 23:26:57
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Titti

Du listade precis mina 3 favvofilmer, men lägg till Cocktail, Girls just wanna have fun och (inte rätt genré, men ändå) Sound of Music. De är dom filmerna jag skulle kunna klara mig med. Det kommer aldrig mer att göras lika bra filmer :o)

2008-07-13 @ 08:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0