Party!!!

Nu är det party i korsningen.... varje år, under en helg, ordnas det en marknad och party i den dysfunktionella korsningen i Alavus city (om ni undrar vad jag svamlar om så kan ni kolla mitt tidigare inlägg) Även om jag själv bara har varit där som barn, så kan man konstatera att många äktenskap förmodligen har gått i kras till följd av denna folkfest ;-) 

Nåväl... mina föräldrar är dock fortfarande gifta, och vinkade glatt, som de lovat, från korsningen idag. De tvingade även någon bekant, som de sprang på, att vinka till mig också :-) Ikväll kan man kanske ha tur att få se en och annan överförfriskad finländare göra bort sig.... så om man inte har något bättre för sig så bjuder korsningen på enastående underhållning denna lördag-kväll ;-)

Hemma hos oss blir det också party, med anledning av min födelsedag (1 juli). För om man nu ska fylla 30, så är det lika bra att festa till det ordentligt :-) Så vi börjar idag, med fest på kvällen..... sen får jag fira på jobbet på tisdag och bjuda på något, som jag inte rktigt vet vad det blir ännu :-/ och nästa lördag blir det kalas för släkten :-)

Nä..... nu måste jag pimpa mitt hem ;-)

Ha en trevlig lördag kära medmänniskor!

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Släng dig i väggen GBG-kalaset. Jösses vilket ös det är i Alavus. Aldrig sett på maken. Det är mer livat än "min" stad (by?) i Finland (Kurikka).



Eller så kan det vara jämt skägg. Svårt att avgöra. Får helt enkelt googla och kolla om "min" stad också har webcam.



2008-06-28 @ 19:43:27
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: Therese

12.58... 29/6...söndag... är festen redan slut???? Djupt besviken. Tälten från igår är borta och korsningen är en fyrvägskorsning igen. Det var den kortaste stads/by-festen jag varit med om...

2008-06-29 @ 13:00:07
URL: http://tezet.blogg.se/
Postat av: ullrika

Att fylla 30 är skitball! Grattis i förväg!!



Väntar ivrigt på reportage (med bildbevis) från spektaklet..

2008-06-29 @ 15:57:47
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0