Utmanad

Jag har ju blivit utmanad från lite olika håll så det är väl bara att hänga på! Men mitt minne är lite luddigt så jag hoppas att ni har överseende med det!

För 5 år sedan: Fick jag veta att min morbror Seppo hade dött på sin 64-års dag....i skidspåret. Året innan dog min farmor, vilket jag tog väldigt hårt. För fem år sedan stressade jag väldigt mycket för att leva upp till min bild av den perfekta människan. Jag jobbade heltid, nådde min målvikt hos Viktväktarna, umgicks med vänner och familj samtidigt som man försökte vara alla till lags! Givetvis funkade inte detta och jag gick in i väggen! Jag fick balansrubbningar vilket gjorde att jag gick runt som om jag varit ständigt full. Allt som är självklart för en frisk person...som att gå upp ur sängen, vara glad, alltid säga ja tack och amen.....blev helt omöjligt. Jag gick sjukskriven ett tag, vilket gjorde allt värre.....för det finns inget som provocerar folk så mycket som en sjukskriven person! I denna veva blev jag iallafall gravid med vår dotter, vilket gav mig ny energi!


För 10 år sedan: Var jag 20 år!!! Det känns som i ett annat liv :-\ Vår son var 2 år. Vi hade det tufft ekonomiskt eftersom jag inte hade någon föräldrapenning (hade ju inte jobbat innan jag blev gravid) så vi fick vända och vrida på vartenda öre, men vi hade varandra och det räckte!


För 15 år sedan: Alltså jag tyckte det var svårt att komma ihåg vad som hände för 10 år sedan...så 15 är tufft! Då var jag ju faktiskt bara femton år, och det mesta man gör i den åldern faller under kategorin censur! Men roligt...det hade jag, det ska gudarna veta!

För 20 år sedan: Hmmm, då var jag tio år, och skall jag vara ärlig så har jag inte den blekaste aaaning vad jag gjorde då! Förmodligen hängde jag i stallet, hos hästtjejerna som var mina stora idoler. Hela livet gick ut på att få sköta om och rida en häst.

Jahopp...detta var allt jag fick ihop! Så nu utmanar jag alla som läser min blogg idag :-) Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0