1:a Advent... suger faktiskt lite!

Som rubriken skvallrar om så har jag inte lyckats frambringa någon julstämning idag.... i och för sig har jag svårt att tänka mig hur någon skulle kunna det när det är ungefär sex grader varmt ute, ingen snö och växlande molnighet! Bajsväder rent ut sagt! Fast bor man i Göteborg så kan man väl inte förvänta sig något annat heller!?! Det hjälper inte ens att lyssna på julmusik..... alternativ sådan givetvis..... för Triad och Wham kan ju få självaste jultomten att bli självmordsbenägen.... och det genererar ju ingen julstämning direkt!
 
Jag har iallafall fått upp adventsstakarna i barnens rum.... men that's it! Alltså, hur kul är det med samma julpynt varje år? Samma stakar, ljusslingor, julmusik och förlängningssladds-letande.... och jag har nog till och med en flaska glögg kvar i skafferiet sen förra julen :-) Same old, same old alltså! Egentligen borde jag ta en tur till Ikea och köpa nya ljusstakar och annat julkrafs..... då kanske det känns bättre :-)  

Sen att min kära make ligger dödssjuk med nästan 40 graders feber...... gör ju inte att man hoppar omkring och sjunger Hosianna direkt! Han är verkligen jättedålig stackarn, och det händer inte ofta.... kanske någon gång per år.... fast under våra tretton år tillsammans så har han aldrig varit så dålig som han är nu :-/ Han brukar nämligen vara frisk som en nötkärna annars...... men jag har agerat Florence Nightingale här idag och serverat värktabletter och glass, så han är väl omändertagen iallafall :-) Sen tycker han faktiskt att fördelarna med febern överväger.... alltså att vi tjänar lite pengar på att han värmer upp huset åt oss ;-)

Detta är ett av mina alternativ till de uttjatade julsångerna.... men hon är ju inget lyckopiller direkt :-)

Varsågoda
Sarah Mclachlan - Wintersong




Kommentarer
Postat av: Honung

Gud så fiiin! Får jag sno den låten? Tänkte lägga in den hos mig vid tillfälle.

2008-12-01 @ 00:08:41
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: J

Nu ere jul igen, i både slott och koja

över hela landet, drar en kollektiv noja

Det pyntas, sjungs och skickas fåniga kort,

åh jesus se nu va du har gjort...



Frän ny bild fresten =)

2008-12-01 @ 08:44:17
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Aplysia

Alice här, Therese kusin. Mitt heta tips är Reningsborg (finns ju i både Angered och Näset). Där kan man hitta fantastiskt julpynt för en spottstyver. Alla ljusstakar kostade exempelvis 20:- när jag var där i helgen och det finns allt möjligt spännande. En annan fördel är ju att man hittar pynt som inte alla andra IKEA-handlande svenskar har. En sista fördel (ja, jag är såld på detta) är ju att alla pengarna går till hjälpverksamhet. Nackdelen; många hungriga fyndletare och öppet en gång i veckan

2008-12-02 @ 15:36:35
URL: http://aplysia.blogg.se/
Postat av: S@tu

Svar till Aplysia:



Tack för tipset :-) Jag har faktiskt letat efter nytt julpynt, men det är antingen svindyrt eller tråkigt! Så nu ska jag vässa armbågarna och ge mig i kast med att fynda på Reningsborg.

2008-12-02 @ 16:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0