Kan själv!

Jag har ett i-landsproblem!

Min laptop är min bebis, och jag kan inte leva utan den.... och när saker börjar krångla med den, eller med vår internetuppkoppling så blir jag en aning labil. För jag hatar att vara beroende av att någon annan (läs: min make) ska lösa problemet åt mig....... jag ska kunna lösa problemen själv, snabbt och lätt och utan inblandning av andra! Nu har jag ju snappat upp ett och annat under åren, så jag klarar mig rätt bra ändå, men ibland måste jag be om hjälp...... och jag hatar det!

Problemen som jag har just nu är att ena gångjärnet till min skärm gick sönder häromdagen, och ersättningsskärmen har inte en lika bra färgåtergivning.... den har en gul äcklig nyans som får mig att tänka på vita tapeter som blivit utsatta för tobaksrök under flera år..... alternativt blivit pissade på! Min laptopbebis ser äcklig ut :-(

Sen till det andra problemet.... jag erhåller en automatisk ip-adress och gateway och allt vadfan det heter när jag ska surfa..... men jag vill inte det! Jag vill surfa ut genom en fast gateway och kunna byta den själv när problem uppstår.... så idag tänker jag kräva en lektion i hur man fixar allt själv.... jag ska byta gångjärn i min gamla skärm.... och jag ska lära mig allt om våra gateways, ip-adresser, routrar, inställningar hit och inställningar dit..... och nästa gång jag får problem ska jag kunna lösa det själv! Punkt!!!




Kommentarer
Postat av: Lynette

Inte kul med krånglade datorer!

Men jag lider av samma kan själv-syndrom som du.

Bra kvinna reder sej själv anser jag:=)

Men Susan påstår att det ligger mej i fatet ibland... vadå?

2008-11-08 @ 12:35:15
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Honung

Jag har blivit tvungen att lära mig allt jag kan själv, för jag har inte haft någon som kunnat lära mig... Men har ändå inte en susning, för när det strulat riktigt har jag haft polare som kunnat hjälpa mig via telefon. Nu har jag Skalman - i Luxemburg - så jag lär gå en kurs. För jag vill också kunna själv!

2008-11-09 @ 10:13:10
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0