Ja, vad ska man säga....

Ibland blir jag så förvånad.... jag blir förvånad över att människor som inte känner mig tror sig veta hur jag är som person! Människor som inte har satt sin fot i mitt hem.... på flera år.... alternativt någonsin.... står och förklarar för mig hur otroligt falsk och elak jag är.... och att rykten om mig säger ditten och datten!

Det faktum att jag har ett bekvämt liv, inte att jag lever i lyx, utan att jag har det bra, verkar sticka i ögonen på folk! Ibland sticker det så mycket att kommentarerna jag får höra hamnar på dagisnivå..... avundjuka är verkligen inte klädsamt..... inte heller attraktivt! Bara otroligt dumt och ett onödigt slöseri med tid.

Pubkvällen i fredags var väldigt trevlig.... men denna gång blev jag påmind om varför jag har hållit mig borta från dessa lokala tillställningar under flera år.... men ska jag vara ärlig så bekommer det mig inte efter att jag har funderat ett tag.... för jag har ett bra liv, och är lyckligt lottad.... och skitsnack och rykten är just bara skitsnack och rykten, där sanningen är väldigt frånvarande! Är det sedan något som folk vill tro på, för att deras egna liv skall verka mindre miserabla, så kan jag bjuda på det..... och egentligen så har de ju all anledning att vara avundsjuka :-)

Det enda jag har att säga till de som snackar en massa dynga är.... genom sig själv känner man andra :-)

Kommentarer
Postat av: Honung

Det låter nästan som om du bor i mitt "Världens nde"! Skit i dem. För de skiter egentligen i dig.

2008-11-16 @ 09:56:20
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Skitsnack har funnits sedan Gustav Vasa gick i kortbyxor. Ja, om inte än tidigare än så. Jag vet att flera i min umgängeskrets baktalar mig. Och en efter en raderar jag dem i min telefonbok.



Att bli raderad i min telefonbok innebär en sak.

Bye forever, sucker!



Sådana människor är inte ens telefonboksvärdiga.

Move on, S@tu! You can do it.





Gör barn så än?

Umgås två och två.

Hmmm...intressant. Då var det inte fel på mig.

2008-11-16 @ 10:16:18
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Johanna

Slå det ifrån dig bara!



Låter som om du bor i småstad?

Men jag har för mig att du bor i göteborg?

Hur som så existerar både skitsnack och avundsjuka

precis över allt..



kram

2008-11-16 @ 10:50:41
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

En del människor lägger ner mycket mer möda på att prata OM andra istället för att våga möta sig själva. Patetiska människor ärligt talat! Lägg ingen energi på att tänka på dom och lägg ingen energi på att bli förvånad! Du står långt över dom som människa!

Kramar!



2008-11-16 @ 11:34:01
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: Titti

Ja helt rätt, genom sig själv känner man andra. Kanske dags att ta tag i sina egna problem innan man ger sig på andra över huvud taget!



Skit i dom, spar din energi till nått roligare!

kram

2008-11-16 @ 12:18:51
Postat av: Lynette

Låter som bruksmentaliteten här hemma!

Och försök att inte lägga allt för mkt energi på det där om du orkar...dom är bara missunnsamma och bittra med ett jävligt tråkigt liv verkar det ju som!

Kram kram

2008-11-16 @ 17:56:30
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: m.

Det är ju alltid intressant med folk som lägger ner mer energi på andras förehavanden istället för att bry sig om sitt eget. Det är ju lustigt också när folk tror sig veta allt om alla, och när de finner luckor så hittar de helt enkelt på ngt som passar deras världsbild. Det är lite högstadie över det hela. (;

2008-11-16 @ 21:57:16
URL: http://malson.blogg.se/
Postat av: Käpylä

Jesus i skinnbrallor.

Jesus - En rock star!



Han hade ju pudelrockfrisyren, så why not!

2008-11-16 @ 22:07:11
Postat av: ullisar

avundsjuka är en hemsk åkomma. svår att bli av med. och tärande för både den sjuke och hennes omgivning.



stå på dig S@tu! you rock!

2008-11-16 @ 23:18:44
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0