Min åsikt om VAB

I dagens aftonbladet står det att vi tjejer inte ska ta någon skit gällande VAB..... och till dem som ser det som att ta skit när man skall vara hemma med sjukt barn vill jag bara säga detta:

Skaffa inte barn då förhelvete!! En lagstiftning som delar upp VAB-dagarna är ett jävla överförmynderi, och om folk i dagens Sverige inte ens kan komma överens med sin respektive om vem som ska vara hemma med sitt eller sina sjuka barn, så kanske de ska lösa problemen genom att gå isär, eller helt enkelt låta bli att skaffa barn..... jävla idioter!!!


Kommentarer
Postat av: Lynette

Sååå sant!!!!!

2008-10-13 @ 22:04:06
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: ullrika

har inte läst artikeln (såklart eftersom jag hatar AB) och förstår inte riktigt. är det så att det skulle delas mellan föräldrarna? för att det idag är flest mammor som vabbar? nja. inte på måndagar skulle jag tro. eller under fotbollsVM...

2008-10-18 @ 00:46:47
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: S@tu

Svar till Ullrika: Jag vet inte hur hon hade tänkt, men jag blev förbannad på hennes resonemang, och blotta tanken på att dela upp VAB känns för mig väldigt avlägsen! I vårt hem är det maken som har tagit den största delen av VAB-dagarna genom åren, så hos oss hade det ställt till med mycket problem! Hon är naiv som tror att alla förhållanden ser ut som hennes, och korkad som tror att alla kvinnor är förtryckta!

2008-10-20 @ 22:01:19
URL: http://mammasatu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0