Knäckt!!

Att diskutera saker med en femårig tjej är ibland väldigt frustrerande.... särskilt om denna lilla tjej är min dotter (som jag uppenbarligen har fått för mina synder ;-) Igår hade vi som vanligt en diskussion om huruvida hon kunde byta om till andra kläder efter att ha haft på sig sin klänning i fem minuter.... som hon för övrigt hade valt ut själv! Eftersom jag är trött på dessa ständiga ombyten som alltid hamnar i tvätten, så sade jag nej....

....och ja, jag vet att jag borde tänkt mig för lite innan jag sade detta, men även solen har sina fläckar, och just igår var solen lika fläckig som en leopard!!

I vilket fall så var jag då tvungen att fortsätta på samma linje... varvid hon tar av sig klänningen och påstår att den har försvunnit!!! Givetvis hotade jag nu med att hon inte skulle få gå hem till mormor och morfar om hon inte tog fram och på sig klänningen.

Det funkade!! 

Hon packade ner sina leksaker som hon ville ha med sig till mormor i sin ryggsäck, och så var saken ur världen.... trodde jag!

En stund senare kom hon tillbaka med mormor och skulle hämta något..... och vad tror ni ungen har på sig???? Inte fan är det klänningen iallafall!! 

Hon hade smugglat med andra kläder i väskan.... och bytte snabbt som ögat om till dessa när hon kom hem till en intet ont anande mormor.....

Hon vann!!! Jag visste inte hur jag skulle reagera eftersom jag blev så förvånad... och hon är bara fem år!!

Fan också....! 


Kommentarer
Postat av: Frejas matte

Smart! Tur att inte våra tjejer leker med varandra....dom skulle ställa till ett rent hell:)

2009-04-15 @ 20:58:39
URL: http://underbara.bloggsida.se
Postat av: Johanna

Hahahhahaha!!!! Lovley! Ungar är så underbart minupulativa...

2009-04-15 @ 21:05:22
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: Therese

Tänk dig henne i tonåren...ha ha ha... du kan låsa in henne i vår källare om du vill, så kan vi "lotta" om hon försöker bryta sig ut;)

2009-04-15 @ 23:56:16
URL: http://tezet.blogg.se/
Postat av: Sofia

Snacka om målmedveten, bra egenskap i vuxenlivet!

2009-04-16 @ 08:21:15
Postat av: ullisar

tjooo! du är tillbaka!! götta moset!



sicken liten lurifax hon är dottern.. måste hon ha efter sin far väl? ;p

2009-04-19 @ 01:42:20
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0