Lördagsröj!

Alltså folket i vårt lilla samhälle vet hur man festar.... på riktigt! I vanlig ordning hade vi en riktigt grym kväll på MC-klubben i närheten (det är alltså en årligen återkommande fest). Det var otroligt välorganiserat med en jättebra DJ, och duktiga liveband..... och eftersom jag stod framme vid scenen större delen av tiden så är jag i princip döv-stum idag..... men det kan det vara värt  ;-)

MC-klubben hade för övrigt 40-års jubileum.... och det är min gamla klasskompis (sen typ hedenhös) som är "president" för klubben. Vi har umgåtts och festat rätt mycket tillsammans i tonåren då han var mer av en hiphopare (seriöst.... säg inget om att jag har skrivit detta) så det känns lite underligt att se honom i den här rollen.... även om han verkar sköta den galant..... men för mig är han fortfarande samma gamla kramgoa nallebjörn ;-)

Lillasyster (bandet alltså) levererade en jävla massa röj.... och verkade vara ett uppskattat inslag av alla. Det roligaste var när min väninna plötsligt grabbade tag i mig och utbrister "Men shit.... han som spelar gitarr är ju min gamla klasskompis!" varvid vi ställer oss längst fram vid scenen och vinkar frenetiskt! De har alltså gått i samma klass i gymnasiet där de båda gick musikprogrammet. Han blev så förvånad över att se henne så att han nämnde detta för publiken och presenterade henne för en jublande folkmassa.... så jävla kul :-)

Ja, för övrigt sprang man på en massa annat löst folk som man träffar typ en gång om året, på just denna tillställning.... och en av dem var min kusin som var så tokfull att han knappt var kontaktbar.... men jag gick iallafall fram och hälsade på honom.... men jag tvivlar på att han kommer ihåg det idag.... och förmodligen gjorde han det inte igår heller ;-)

Kvällen avslutades inte helt otippat med ett migränanfall av den värsta sorten..... så vi fick hastigt och inte något vidare lustigt lämna festen! Så nu är det amputation av huvudet som är nästa projekt.... kan man ha en protes istället tro.... eller får man ändå fantomsmärtor!?!





Lillasyster in action.... kass bildkvalle... aj know....
men jag orkade inte kånka med mig kameran,
så det fick bli mobilfoto istället :-) 

Kommentarer
Postat av: Petra

Fan vad coolt! Synd bara att det skulle sluta med migrän.. Stackare.

2009-08-13 @ 14:30:19
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0