Upp i det blå!

Visst verkar det lite glamouröst att vara flygvärdinna!?! De gör verkligen sitt jobb med stil och elegans! I alla fall så gick flygresan bra... och jag blev inte stämplad som terrorist en endaste gång... vad jag vet! Förmodligen för att jag lämnade kajakpaddlarna hemma.

Dock blev jag nog idiotförklarad vid ett tillfälle... när jag frågade hur numreringen av sittplatserna fungerade (ja, i efterhand har jag ju förstått att jag kunde ha listat ut det helt på egen hand, men jag skyller på nervositet). Flygvärdinnan som jag frågade om detta hade nog aldrig fått just den frågan... och tittade därför väldigt förvånat på mig.... varvid hon började förklara numreringen för mig som om jag vore förståndshandikappad!!

Hade jag inte varit så nervös så skulle jag nog spunnit vidare lite på på det temat, för att se hur bra hon kunde förklarat hur man öppnar förpackningen med frukosten i... eller om knapparna ovanför huvudet fungerar som i bussar.... om man vill stiga av en hållplats tidigare än slutdestination så plingar man bara liksom! Sen hade jag egentligen velat fråga om de kunde dra säkerhetsdemonstrationen en gång till... jag tycker det ser så coolt ut när de visar var utgångarna finns... men de verkade lite stressade så jag lät bli :-)

Alltså det verkar vara ett kriterie att man är snygg och välsvarvad för att få bli flygvärdinna.... men det verkar inte gälla för den manliga varianten tyvärr ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0