Huset

Jag har fått lite önskemål om bilder på huset, så här kommer några.

Detta är entrésidan... som är på baksidan av huset...



Detta kortet är taget från vägen som går utanför....



Här är vardagsrummet... och jag står i baren och tar kortet...



och här står jag i matsalen och fotar...



eh... här är vardagsrummet igen...



och här ser ni matsalen....



same same but different.... typ...



och här är köket... och notera min nya diskmaskin :-)



och härifrån går man in i matsalen...
och min vedspis ser ni vänstra hörnet på bilden...



Ja... det är mycket som ska göras med huset... men inga jätteförändringar utan mest ytliga saker som att lägga nya golv, måla alt. tapetsera väggar, byta skåpsluckor, och skaffa nya vitvaror (eller svartvaror som det kommer att bli här. Jag fick idén att vi skulle göra om köket så det passade bra med vedspisen... så det blir svart och vitt som kommer att dominera i köket... och Husqvarna får stå för svartvarorna då vedspisen är just en Husqvarna.

Golvet blir ett mörkbrunt, på gränsen till svart, trägolv... och skåpsluckorna skall bytas ut mot Ikeas vita Lidingö-luckor... mörk bänkskiva och så vitt kakel till det. Jag tror det blir riktigt fint när det är klart... och tanken är att det skall kännas lite som ett gammalt herrgårds-kök om ni förstår hur jag menar!?!

I vardagsrummet och matrummet skall golvet bli vitt (de som känner mig väl vet att jag får ångest av furuglv... eller furu överhuvudtaget... usch... furu är till för att eldas upp) och balkarna i taket ska betsas mörkbruna... som golvet i köket... och så funderar jag på att ha vita medaljongtapeter... men det har jag inte bestämt mig för än. 

Till er som undrar varför jag skriver "jag" hela tiden, och inte "vi", så vill jag bara poängtera att det är jag som sköter inredandet i vårt hus... punkt! ;-)

Nåväl... detta var en del av entréplan... sen har vi källare och övervåning också.... och en enorm vind som vi ska inreda så småningom.... men vi tar en sak i taget!


Kommentarer
Postat av: Petra

Vad fint ni har det! Supermysigt!

När är inflyttningsfesten? =)

2009-12-28 @ 16:09:10
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: Maja

Fint!

2009-12-28 @ 23:07:46
URL: http://hosmaja.blogspot.com
Postat av: Therese

Vad bra era möbler passar in:) Tycker dina inredningsplaner låter finemang! kramar

2009-12-29 @ 00:07:19
URL: http://cazadora.blogg.se/
Postat av: ullisar

ojojoj va snyggt! och sicket palats?! det är ju enormt?



ang din köksplanering så förstår jag exakt - och gillar. det kommer bli grymt snyggt!

2010-01-07 @ 01:24:02
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0