Ja!!! Jag är strukturerad!

Att det skulle generera så många höjda ögonbryn.... mitt packande :-) Jag har gjort detta förr.... och varje gång effektiviserat min packnings-strategi!! I am the master of packning!! Som Titti så klokt påpekade i sin kommentar till "Packad-inlägget" så är det inte roligt att leta apotek som har öppet mitt i natten när man vaknar av att ens barn har hög feber.... eller någon annan heller för den delen. Jag har varit förälder i tretton år, och vi har rest till fjällen förut.... och Finland också för den delen, så jag har hyfsad koll på läget :-)

Maken tittade på mig som om att jag kom från yttre rymden igår när jag sa att jag hade packat under dagen, och undrade hur det stod till uppe i hjärnkontoret.

Maken: Har du packat redan????

Jag: Eh... JA!!! Eller hade du tänkt att jag både ska tvätta rent alla kläder OCH packa på lördag eller???

Maken: Men resten av veckan då?

Jag: Tisdag ska jag förhoppningsvis göra köttfärssåsen som ska frysas in och tas med.... onsdag ska jag göra pannbiffarna.... senast torsdag måste vi handla det som ska handlas, som till exempel handskar till sonen.... fredag ska jag på After work.... och lördag ska jag packa det som man inte kan packa idag.... och detta är utöver det faktum att jag ska jobba alla dagarna.... sköta mina övriga sysslor hemma..... skjutsa sonen till hans aktiviteter eller ta hand om lillan med kvällsmat och sagoläsning.... och försöka ha ett liv in emellan!!! Jag har packat ner barnens kläder och sånt nu när de är rena.... så inte alla kläder blir skitiga och utspridda över hela huset. Jag är effektiv, men inte ens jag kan trolla fram rena kläder och packa på samma dag!

Maken: Okej! Du verkar ha koll på läget :-)

Jag: Tror du???


Kommentarer
Postat av: Tina

Weeiii! (imponerad!!!)



DET kallar jag struktur och framförhållning!!!

2009-02-24 @ 18:57:18
URL: http://meanwhilesomewhereelse.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Jösses du har koll....

2009-02-24 @ 20:14:36
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

Men tänk såhär:

tre av dem är teckningar.



=)

2009-02-25 @ 17:24:17
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Sofia

Gôtt, Satu! The master of packning... Jag anlitar dig när det blir vår tur att resa bort.

2009-02-26 @ 12:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0