Jag vill ha snö!

Vi fick ett kort från en av grannarna i Finland! Det är onekligen så att jag gärna hade tillbringat både jul och nyår där.... och vem vet..... nästa jul kanske det blir så :-) Den som lever får se! I alla fall så har de snö där, och det hade de även på julafton!

Här är mina föräldrars sommarhus i vinterskrud..... och sommarskrud! Huset är för övrigt ett evighetsprojekt eftersom det bara är några månader på sommaren som de kan tillbringa sin tid där. Så allt som man sprider ut över resten av året på sitt hus här hemma, skall där hinnas med på några månader! Fast det är väl det som är charmen med sommarhus..... att de inte är i tiptop-skick och att det alltid finns något att sysselsätta sig med om man får tråkigt.


Här är kortet som grannen skickade...
och som jag har tagit mig friheten att photoshopa lite.



Sommarbilden har min pappa tagit... och han fick även med tak-nocken ;-)



Nu ska jag kasta ut julen!

Kommentarer
Postat av: Titti

Men dom har ju iallafall hunnit att måla om huset!?

Eller är det så kallt i Finland att husen ändrar färg?

2009-01-11 @ 16:36:40
Postat av: S@tu

Svar till Titti: Nope, faktiskt inget målande, huset ändrar färg! Det är stor skillnad på ljussättning, skuggor, och hur kameran återger motivet när man jämför bilderna. Snöbilden fick jag ljusa upp ganska mycket i photoshop eftersom den var väldigt mörk. I det andra kortet står solen högt och trollar bort det ruffiga :-)

2009-01-11 @ 17:05:13
URL: http://mammasatu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0