Skillnaden är hårfin

Jag såg precis ett program på Svt som handlade om hår! Tyvärr missade jag början av programmet, men det jag såg var rätt intressant. Det var en käring (ja, jag vill faktiskt inte beskriva henne på något annat sätt) som påstod att det inte är någon skillnad alls på billiga och dyra schampon.... men det håller jag inte med om! Det handlar ju inte om priset i slutändan, utan om att schampot faktiskt gör håret rent, inte irriterar hårbottnen, och kanske även gör det mer lättarbetat.

Jag har provat det mesta i schampo-väg, och det är faktiskt skillnad. Förmodligen finns det ju människor som kan tvätta håret med bensin utan problem, men mitt hår beter sig olika beroende på vilket schampo jag använder. Vissa schampon och balsam gör att mitt hår lägger sig helt platt och vägrar samarbeta, eller så blir det elektriskt och sprakar så fort jag sätter borsten i håret.

Billigare schampon har en benägenhet att orsaka irritation i min hårbotten.... vilket jag misstänker kan ha med parfymeringen att göra. Sen beror det ju även på vilket märke man använder..... för alla märken som är dyra funkar ju inte till just mitt hår.... men de brukar inte orsaka någon irritation iallafall (förutom möjligtvis hos maken som irriterar sig på priset ;-)

Den dagen jag hittar ett billigt schampo som funkar lika bra som mitt dyra ska jag genast byta.... men tills dess får det kosta vad det vill.... jag byter inte!


Kommentarer
Postat av: Kotteby

Alltså, på ett sätt är det ju superbra att moderera. Då vet man ju vilka man inte konverserat med (svarat) och så vidare.



För det är ett nedrans meck när man ibland för en helvetes massa att svara på. Flera trillar emellan stolarna. Simultanförmågan går på högvarv, eftersom man har sisådär femton konversationer på en och samma gång. Och vissa konversationer har man bara för att man måste. Och de är lite jobbiga. Bloggens baksida, antar jag?

2009-01-06 @ 23:11:14
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

Jag undvek att titta på detta inlägg med flit eftersom jag rakade av mig håret häromkvällen och ångrar mig djupt. Såg en bild på schampoo och lade mig i fosterställning och grät. En mycket traumatisk upplevelse.

2009-01-06 @ 23:12:52
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

Nope. Absolut inget måste här inte. I de bloggar jag strosar omkring med egen fri vilja finns inga måsten. Och detta är en blogg som har mycket och lite därtill. Ingen röd tråd. Just the way I like it.

2009-01-07 @ 15:47:30
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: "Lynette"

Jamen precis, inget är billigt bara för snällhets skull:/

Vissa billigare är helt ok, men i längden är ett dyrare både bättre och dessutom drygare.

Så frågan är hur dyrt det egentligen är....

2009-01-07 @ 16:28:04
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Mli

Hahaha, lustigt att jag läste detta inlägg just som jag tog av mig mössan (ja...jag har haft den på mig hela dagen för jag fryser) och blev förbannad för att håret står rakt upp av elektricitet.



Men säg mig..du som verkar vara proffs. Varje år när det är så här kallt flera veckor i sträck blir mitt hår såhär, fast jag byter schampo och balsam ibland. Jag använder iofs produkter från vanliga handeln såsom Wella och Lorea´l men så ruttna är de väl inte? Vad ska jag ha för att slippa? Anti-frizz schampon gör håret så äckligt och fettigt att jag måste tvätta varje dag så det vill jag helst inte ha.



/Fundersam elektrisk tjej i sina värsta år.

2009-01-09 @ 14:25:16
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Mli

Reflekterade just över ditt enorma och snygga hårsvall på bilden häruppe.



Nu ska jag gråta en stund av avund. :/



Du ä förjävla snygg kvinna!

2009-01-09 @ 14:33:40
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0