Jaja.... tjöta!

Här kommer lite bilder så vissa kan lugna ner sig ;-) Jag ska även lägga in lite bilder från hur det såg ut innan jag gick inredningsbärsärkargång.... för skillnaden är rätt stor.... och jag är väldigt nöjd :-)

Vardagsrummet



Matrummet



Ett linneskåp som följde med huset :-)



Köksfönstret



Jag har inte slösat så mycket pengar faktiskt, utan utnyttjat det som fanns i huset sen gammalt.... de har ju lämnat kvar möbler och en massa lakan och sådant som man kunde drapera med.... och gamla gardiner har jag tagit med mig hemifrån. Sen har jag köpt lite billigt krafs från Rusta faktiskt.... kuddar och plastblommorna i köksfönstret för att nämna några saker. Jag har alltså snålat vääääldigt mycket..... och är därför mycket nöjd med resultatet.... det behövs bara lite fantasi!

Moraklockan som står i matrummet har tillverkats av makens farmors far..... i just denna byn. Makens farbror som har haft klockan i sin ägo ringde oss några månader innan vi ens hade funderat på att köpa hus här, och frågade om vi var intresserade av klockan.... och ingen annan ville ju ha den, så vi tyckte helt enkelt synd om klockan och bestämde oss för att hämta den.... och sen dess har den stått i vårt garage.... men inte nu längre! 

På något konstigt sätt känns det som om att cirkeln är sluten när den har fått komma tillbaka hit till sitt ursprung.... efter många år på vift :-)

Kommentarer
Postat av: Titti

Vad fint du gjort! Enkelt och avskalat och vackert. Perfekt.

Fast nog ser det mer ut som ett hus än en enkel liten sommarstuga...

2009-07-05 @ 09:18:25
Postat av: S@tu

Titti: Ähum.... joo, huset är lika stort som vi har hemma i Göteborg faktiskt... men det det behöver fixas till lite, och ligger mitt ute i ingenstans... så vi fick det för en spottstyver.



:-)

2009-07-05 @ 16:36:48
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: Therese

Nice!

2009-07-05 @ 17:34:05
URL: http://zeldasmatte.blogspot.com
Postat av: Honung

Fiiiint!

2009-07-05 @ 19:33:09
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: jojo

Wow,...

bilder som jag hade fastnat för om du hade gjort reklam för inredningshjälp.

Kanon snyggt!

2009-07-05 @ 20:11:44
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Christer Bagarn

Mycket trevligt hus.....

Men skicka gärna bild på bageriet okså ;)



Bra jobbat....

2009-07-06 @ 21:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0