Skolavslutning

Jahopp... då har sonen slutat sjätte klass.... vilket innebär att han börjar i högstadiet till hösten... min lilla plutt.... som inte är så liten längre (och förmodligen skulle skämmas ögonen ur sig om jag kallade honom lilla plutten inför hans kompisar.... ska nog prova och se vad som händer :-)

Iallafall har vi varit på skolavslutning idag, vilken förmodligen är den sista skolavslutningen vi får komma på utan att behöva hota honom. Jag kommer ju ihåg hur det var när man själv slutade sjuan.... inte fan ville jag att mina föräldrar skulle komma på den (förlåt mamma och pappa, ni vet att jag älskar er ändå ;-), så vi får nog snällt hålla oss borta nästa år.

Det som är intressant med skolavslutningar är att det alltid finns åtminstånde en rektor där.... som säger ungefär samma sak varje år.... och som inte en enda människa orkar lyssna på (gääääääsp). Ingår det i deras utbildning att prata jättetyst om meningslösa saker eller??

I vilket fall så var det samma rektor (vars tal jag gäspade mig igenom idag) som jag ringde och skällde på häromdagen med anledning av en incident i skolan, och som jag förvånas över att hon inte har blivit ett nerv-vrak än.... det kändes inte som om att det var något vidare krut i henne.... men men..... jag kan ha fel.... eller inte! 

För mig känns det som att en rektor borde vara som en kommandosoldat..... och kunna peka med hela armen.... och ta in stökiga elever i ett avlägset rum och hota dem till lydnad.... typ! Jaaaa, nu överdriver jag kanske lite.... men ni förstår väl vad jag menar..... för vem har respekt för Agda 56 år... en tvärhand hög.... med ekologiska kläder och fotriktiga sandaler... och som behöver en megafon för att de som står bredvid skall höra vad hon säger??? Inte fan hade jag det när jag gick i skolan iallafall.... och det har jag förmodligen inte nu heller ;-) Det behövs fler respektingivande förebilder i skolan.... faktiskt! 

Ja ja, jag hoppas att sonen kommer sköta högstadiet bättre än vad jag gjorde.... eller snarare kommer jag att se till att han gör det :-) 

Fan.... nu känner jag mig gammal....



Kommentarer
Postat av: caroline

SÅ du är också en sån där jobbig morsa som ringer skolan o gnäller? Skönt o höra att jag inte är ensam ;)

2009-06-12 @ 10:04:17
URL: http://mammanmedstortc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0