Strålande sol i Åre!

Bättre väder kunde man inte fått om man så hade beställt det.... solen strålar från en klarblå himmel och det är kallt som fan :-) Just för tillfället sitter jag i soffan och har fått en stunds egentid.... lillan är i skidskolan och maken är där som moraliskt stöd. Sonen är uppe i backarna och kollektivet har åkt till de lite mer avancerade pisterna.... där det är typ nittio graders lutning.... eller fritt fall snarare!!

Skidskolan började för övrigt som en total katastrof för lillan som bröt ihop och ville åka hem.... vilket kom som en total överraskning för både mig och maken..... och skidläraren, som inte riktigt visste hur han skulle hantera situationen. Jag såg iallafall från bänken där jag satt att hon grät så jag ryckte in och tröstade en stund. Dock kan jag inte lära ut hur man åker skidor så maken fick agera skidlärare resten av dagen! Så det slutade lyckligt trots allt, och lillan kunde ta sig ner för backen på egen hand..... stolt som bara den :-) Förhoppningsvis går det lite smidigare idag, när hon har lite bättre koll på läget.... och bättre självförtroende!

Kollektivet (Therese och Mattias alltså.... för er som eventuellt inte vet vilka jag menar ;-) hade med sig sonen upp i backarna på dagen så han fick åkt av sig den värsta energin. Resten av energin slösade han på att tvärstanna precis framför mig så jag blev begravd i snö.... skitkul.... tyckte han!!!

Ja, det var allt för tillfället..... jag ska försöka vara lite mer alert med kameran idag så att jag har lite fler bilder att lägga upp. Under tiden kan ni kolla in Thereses blogg där det finns lite bilder :-) 


Här är utsikten från vår balkong.... och kortet är taget nu på morgonen!
Det är fint här :-)


Kommentarer
Postat av: Sofia

ååååh, vad härligt! Jag vill också... Synd om lillskruttan men hoppas det går bättre idag. Ha det gott!

2009-03-03 @ 10:18:48
Postat av: Johanna

vi bodde i 42 C ni??

Jag tror fan det är samma länga..



COOLT!

2009-03-03 @ 19:46:58
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: Therese

Du har rätt, det är jättefint:)

2009-03-03 @ 19:49:22
URL: http://tezet.blogg.se/
Postat av: ullrika

fy blubban vad härligt ni verkar ha det (särskilt nu när lillan fått ordning på laggen!)!



massa krams till er allihops!

2009-03-03 @ 23:51:41
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0