Sverker ska ha stryk!!

Ibland blir jag så jävla trött på folk som inte fattar skillnaden på kvalitet och billig skit!! En av mina kollegor tipsade om Plus (ni vet Sverker med soptunnan) där de i slutet av ett av programmen pratade om prisskillnader mellan olika bågar (glasögonbågar snackar vi om nu)... och i princip konstaterade att det fanns ett enda plastmaterial som bågarna tillverkades av och att allt som var dyrt inte var prisvärt! Alltså att jag inte gick upp i atomer!!

Jag har jobbat med glasögon i snart åtta år.... och i de flesta fall får man vad man betalar för!! Det finns faktiskt många olika plastmaterial... och ge mig en plastbåge i näven så ska jag tala om för dig om det är ett bra material eller inte... jooo så är det faktiskt... de som jobbar i branschen vet vad jag pratar om.... speciellt de i verkstäderna! Sen kan man alltid ifrågasätta priserna på de allra dyraste märkesbågarna.... men jag tycker att det är skillnad rent kvalitetsmässigt... och så är det ju faktiskt när det gäller skor, väskor, och andra designade varor.... du får vad du betalar för! Det går inte att jämföra syntetiska material med äkta skinn... inte heller en välgjord plastbåge med en billig hårdplastbåge.

Det är kanske inte lätt att förstå hur mycket det är som kan krångla med en båge... men jag vet! Att då behöva försvara priserna för människor som i nästa steg kanske röker eller super bort mer pengar per år än vad de lägger på glasögon känns jävligt surt!! Allting är relativt... och om man räknar ihop kostnaderna för glasögon som man ska gå runt med på näsan varje dag, och jämför med hur mycket man slösar på annan onödig skit, så är det kanske inte så dyrt ändå.... det gäller bara att jämföra nytta och nöje!

Jag har tappat förtroendet för Sverker.... och kastar honom härmed i soptunnan!!!


Kommentarer
Postat av: sofia

Bra sagt! Jag vet ju precis vad du pratar om och instämmer till fullo. Har inte sett avsnittet än men jag kan hjälpa dig att hålla i soptunnan medan du kastar...

2009-11-03 @ 11:19:37
Postat av: S@tu

Tack Sofia! Vi får nog hjälpas åt att hålla ner locket också... han verkar ju vara en ettrig jävel ;-)

2009-11-03 @ 19:34:41
URL: http://mammasatu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0