Det blev ännu värre!

Igår morse vaknade jag tidigt med början till migrän.... trodde jag iallafall. Så jag gick upp och tog en tablett... åt lite frukost.... gick tillbaka till sängen och skulle vänta tlls tabletten började verka! Jag stensomnade istället och vaknade en kvart senare med ännu värre huvudvärk.... i pannan.... typ hjärnblödningsont (ja, jag vet inte hur det känns men man kan ju tänka sig).

Iallafall fick jag även hjärtklappning och kallsvettades så att det rann flodvis från pannan på mig.... och sen var det bara att springa in på toa och se på när frukosten återvände upp till jordelivet... typ sju gånger.... sen tappade jag räkningen!

Kräkningarna försvann till slut... och min mamma var snäll och kom med cola, lättsaltade chips och choklad så jag skulle få i mig någon form av energi.... fast jag hade egentligen ingen lust att äta någonting alls!! Blä!!

Idag känns huvudet lite bättre.... men ajsomfan vad jag har ont i nacken och bröstkorgen efter allt kräkande!

Nu undrar jag... vadfan är det jag har haft egentligen?? Man spyr inte så många gånger när man har migrän... och huvudvärken var inte ensidig som migrän brukar vara! Magsjuka brukar ju kombineras med symptom från andra änden... vilket jag inte har haft... och har man så ont i huvudet när man är magsjuk!?!

Jag gjorde misstaget att googla mina symptom.... så nu har jag några diagnoser att välja på:

1. Malaria
2. Fjärsingstick
3. Whiplash
4. Dykskada
5. Binjuremärgstumör

Ja... de finns ju några att välja på!! Men seriöst.... jag har säkert fått malaria.... helt otippat liksom!! Sen kan jag ju även ha fått en whiplash från allt kräkande... eller!?!

Nääää... skämt åsido så tror jag att jag håller mig till magsjuk... det känns liksom lite mer verklighetsförankrat... tråkigt.... men sant ;-)


Kommentarer
Postat av: Therese

Men darling...:( Fjärsingar är inte att leka med, jag har ju sagt till dig att du inte ska ha dom i jacuzzin...;)krya på dig babe!

2009-10-22 @ 15:26:23
URL: http://cazadora.blogg.se/
Postat av: Carro

Men usch då Satu, vad har du nu åkt på?

jaja, det lär väl bara vara nå form av "virus" men krya på dig!

2009-10-22 @ 16:20:36
URL: http://tvabrunetterochenblondin.blogg.se/
Postat av: Maja

Men fy, låter nästan som sonen fas han spydde ju bara en gång förstås...men hans huvudvärk var den värsta han nånsin haft det är jag helt säker på. Såg riktigt läskigt ut när han vred sig i sängen. Jag är rätt lugn av mig då kände jag nervositeten smyga på. Vad är det här liksom. Hoppas du är piggare, och chips brukar va bra OM det skulle vara migrän. Jag blir alltid sugen på salt då.

2009-10-22 @ 22:35:11
URL: http://hosmaja.blogspot.com
Postat av: ullisar

fjärsingstick kan du nog utesluta om det inte är så att du badat med fula fiskar?



nä. skämta kan jag göra nån annanstans, sorry.



kryas dig nu! å du, man kan visst få magsjuka utan att det försvinner ur båda ändar - det vet jag bestämt...

2009-10-24 @ 23:25:39
URL: http://ullrika.se
Postat av: jojo

Du käktes nog av krokodilviruset.

2009-10-25 @ 09:07:18
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0