Östersund

I torsdags var jag inne i Östersund för att kolla runt lite... men främst för att reka efter någonstans att jobba. Det finns ju hur många optiker som helst där... så det var ju bara att gå in och presentera sig hos alla och förklara läget. I alla fall fick jag napp i den sista butiken jag besökte.... de hade nämligen två anställda som var tjänstlediga och som förmodligen inte skulle komma tillbaka :-) Så jag skulle maila min CV och så får vi se vad som händer. Han som var personalansvarig var jättetrevlig och verkade positiv, så jag håller alla tummar jag kan.

Tanken är i sådana fall att jag ska åka buss (JA....BUSS!!!) till jobbet... och det känns faktiskt helt okej! :-) Även om det är en längre bit att åka till jobbet än vad det är här i Göteborg, så går det lite snabbare. Stället är ju inte så överbefolkat som det är här i södra Sverige!

Jag hann ju med lite nöjesshopping när jag var i stan... och jag kan bara säga en sak... jag älskar Östersund!!! Den staden har alla butiker man behöver på ett lagom promenadavstånd.... och alla är vänliga och hjälpsamma.... så den här veckan har bekräftat att vårt beslut att flytta upp är det rätta... och vi längtar tills det är flyttdags :-)

För övrigt fick jag, för en stund sedan, veta att mina föräldrar har fått huset som de har lagt bud på! De ska nämligen också flytta upp... till en av grannbyarna! De kommer att bo ca sju kilometer bort... och i jämtländska mått mätt så är det ju bara ett stenkast ;-)





Bilden är klickbar och länkad till stället som jag har knyckt den ifrån!


Kommentarer
Postat av: ullisar

aha. det här snökaoset är inte realtid alltså? men det ser fantastiskt härligt ut!! sicka vintrar ni kommer att få!



va dunderkul med föräldrarna så "nära". grattis! - eller vad man nu säger!? :)

2009-10-12 @ 02:19:35
URL: http://ullrika.se
Postat av: maja

Gud så kul och så spännande!!! Och full pott när dina föräldrar kommer efter;) Men Göteborg och Östersund vad har du för anknytning? Det är ju låååångt ifrån liksom. (fast det har ju inte jag med att göra, nyiken bara;)

2009-10-12 @ 13:44:52
URL: http://hosmaja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0