Börja om från början...

...börja om på nytt! Ja, varför ska man köpa ett hus som är färdigt och inte behöver renoveras... nejje... vad skulle man annars göra på sin fritid!?! Seriöst... jag och maken har renoverat eller byggt hus i snart femton år... och ärligt talat så tror jag att vi skulle bli helt vilsna och uttråkade om vi inte hade något projekt på gång.

Sen att man går upp i molekyler varje gång när det ska börja inredas är ju inte helt otippat. Jag har inrett större delen av det nya huset redan... i mitt huvud... men problemet är ju att jag har så många olika idéer... och kan liksom inte bestämma mig för vilken jag ska köra på.

Alltså jag gillar minimalism... och vitt... och det kan bli riktigt jäkla snyggt... men minimalism i ett hus som är byggt 1918 är inte riktigt riktigt... faktiskt! Jag vill ju ha lite mer... hmmm... karaktär i huset... och det känns som om att det skulle funka bättre med lite mer "fransk lantidyll"... om ni förstår hur jag menar! Som t.ex. badrummet... där jag skulle vilja ha ett badkar med lejontassar... och inte ett modernt massagebadkar med en massa finesser! Been there done that liksom! Jag behöver göra något nytt... fast i gammal stil. Givetvis har jag ju dammsugit nätet efter inspirationsbilder... och här är några badrum med detaljer som skulle kunna funka!









 

Köket är för övrigt redan färdigplanerat, och även om inte rummet ser ut som detta så är det denna stilen som vi kör på. Handtagen är annorlunda, men för övrigt så är skåpsluckor, kakel, bänkskiva, golv och köksö inspirerat av den här bilden... och spotlights ska vi ha i taket också.... men jag vet faktiskt inte var jag har fått bilden ifrån... någonstans på www:t är den hämtad iallafall :-)




Sen får vi se hur allt kommer att bli i verkligheten... men jag har hört att det är tanken som räknas!

Kommentarer
Postat av: Qilaq

De är kul att renovera, sålänge man slipper måla/tapetsera själv... haha ;)



Köket på bilden var vääldigt fint! :)

2010-04-14 @ 21:56:24
URL: http://[email protected]
Postat av: Caroline

Så jäkla snygga bilder, eler snygg inredning. Vill också ha vitt, vitt vitt och vitt. Köket var skitsnyggt!

2010-04-15 @ 15:08:53
Postat av: Petra

Älskar´t! Du har smak vännen!

2010-04-16 @ 13:50:03
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0