Jag vill ha en ny bil!!

En Dodge Durango är vad jag vill ha! Kriterierna för vad jag tycker är en bra bil blir inte färre... tyvärr! Det hade varit så jävla skönt och kunna nöja sig med en liten, bensinsnål, och miljövänlig bil... men det är bara att inse... det kommer aldrig hända mig!

Vi hade vid ett tillfälle en Volvo 855 med dryga hundra hästkrafter.... skogsgrön... och när man skulle köra med den fick man fan öppna dörren och putta fart med foten för att komma någonvart... och den bilen hatade vi tillslut... den var så tråkig att man riskerade att somna när man körde den... boooooooring!

Så både jag och maken har vissa kriterier som en bil ska leva upp till... och de verkar inte bli färre med åren!! Nu när vi bor i Jämtland, mitt ute i skogen, måste den ha fyrhjulsdrift... extraljus och en massa hästar under huven. Sen ska man kunna ha en stor hund i bagagen... och så ska ju ungarna få plats också... inte i bagagen då kanske... man ja... ni fattar vad jag menar.

Sen ska det ju vara ett hyfsat humant pris på bilen... och så ska den vara snygg... och fullutrustad med massa teknikaliteter... och bra stereo... snygga fälgar... helst svart... och ja... en massa annat som jag inte kommer på just nu!

I vilket fall finns det "bara" en bil som passar in på beskrivningen... och det är just Dodge Durango...





Vill ha!!


Kommentarer
Postat av: ullisar

några fler finns det la att välja på? t ex nåt svensk-kinesiskt? :D

2010-01-31 @ 21:41:28
URL: http://ullrika.se
Postat av: Mamma/Pappa.

Den e la häftig . Ram Laramie med 6,7 liters

cummins turbo diesel vare något.Du har god smak tösen min.



2010-02-02 @ 08:26:28
URL: http://[email protected]
Postat av: Bagarn

Köp loss den bara !!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-02-03 @ 08:44:30
Postat av: S@tu

Ullisen: Vi har kört Volvo sen Jesus gick i skinnbrallor... och hade gärna köpt en xc60... men det har vi inte budget till... och allt annat känns trååååkigt ;-)



Pappa: Visst har jag god smak... och man behöver ju inte undra var jag har fått den ifrån :-)



Bagarn: Jepp, så blir det nog!

2010-02-03 @ 09:04:18
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: Johanna

Den bilen är fet! Jag rekomenderar er en BMW x5 om ni inte behöver så stort bagageutrymme, för det är litet så man blir galen när man ska ut på resa. Det är det enda jag har att klaga på med den bilen. Annars har den allt!!

2010-02-03 @ 09:27:50
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: ullisar

okej då. ingen volvo! men johannas bayrare då? DET är en snygg bil! och den går säkert att få tag på i bra begagnat och "billigt" skick?

2010-02-04 @ 00:19:52
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0