Jag försöker faktiskt...

...att se saker och ting från den ljusa sidan även när jag har PMS from Hell!! Det finns saker som gör en på extra bra humör... och som gör att det känns lite bättre för mig att vara just jag... ja, förutom alla självklara saker som barnen och sånt då!

Iallafall har jag tillbringat dagen helt själv på stranden... och då menar jag att det bara var jag där... vilket var riktigt skönt. Lite senare fick jag åka motorcykel... vilket måste vara det ultimata transportmedlet när det är fint väder... och då ska det inte vara sporthoj utan riktiga åk... som svärfars HD... som vi tillfälligt har vårdnad av!

Annat som har fått mig på bra humör är givetvis grannens schäfervalpar, varav en liten tik är min! Japp... mot makens vilja (vilket han noga har påpekat för mig) har jag tingat min Smilla... och om drygt en månad får hon flytta in... men tills dess får jag nöja mig med att hälsa på henne dagligen. Alltså man kan inte vara på dåligt humör kring dem... och bara känslan av att man har varit med från allra första början av Smillas liv är riktigt skön :-)

Sen finns det saker som är roligt att få uppleva... och det har att göra med vår tonåriga son och hans vänner! Alltså vilka underbara kompisar han har!! Häromkvällen hade vi besök av vänner från Göteborg... och då satt vi uppe i sonens rum med hans otroligt musikaliska kompis och lyssnade när de spelade gitarr. Min väninna är gudmor till Olliver, och hon läser till musiklärare... och har en respektive som också är otroligt musikalisk. Därför var jag ju tvungen att få sonen och hans kompis till att demonstrera sina kunskaper... och det var en stolt gudmor som åkte härifrån dagen efter!!

Till slut måste jag berätta om synen jag möttes av igår när jag kom hem efter att ha målat lister hela dagen. I köket här hemma satt maken, dottern, sonen och hans två polare och spelade "finns i sjön" :-) Helt underbart att tre tonårskillar kan sätta sig ner och lira kort med lillan och maken min. Så som sagt... vilka fina tonåringar det finns på byn!!

Nu väntar två avsnitt av Sex and the City, som repriseras på tv3 klockan elva på vardagkvällar... en av de bästa serierna någonsin!!



Bruce Springsteen - I'm On Fire


Kommentarer
Postat av: Carro

Ja det är skönt om man har saker som kan få en på bättre humör, och valpar måste väl vara det ultimala!

2010-07-17 @ 10:32:18
URL: http://zaracaroline.blogg.se/
Postat av: Cia

Hejsan!!

Jag såg att Enzo hade varit sjuk? Hur har det gått? Man börja bli oroligt att det är något som sitter hos pappa Nico. Man vet ju aldrig efter som 2 av valparna ha haft något nu. Du får gärna meddela om det händer något mer så man får veta hur det går. Så kanske jag får åka och titta upp Nico oxå. De e svårt sånt där så det är bra att jag kan följa er =)

2010-07-19 @ 11:51:32
URL: http://kennelmoonlovers.blogspot.com
Postat av: cia

Ja de brukar ju kunna börja där skabben. Nä jag blev lite orolig, då aldrig Nico varit pappa förr så vet man ju aldig. Jag ska ställa ut alla tre i hammerdal den 21 aug =) Vill du så kan jag ta och ställa Enzo oxå =) Om jag anmäler honom så får jag halva priset då jag ställer många. Men sista anmälningsdag är 31 så jag ska skicka i väg allt i slutet av veckan. Enzo e ju inte så gammal ännu så de är ju inget speciellt ännu. Men jag tar gärna med honom någon gång om jag får eller om du vill ställa ut för jag tycker han ser sååå fin ut.

2010-07-19 @ 12:59:45
URL: http://kennelmoonlovers.blogspot.com
Postat av: Cia

Undra om de jag skrev försvann? Ja men Magoo växer bra =) Men han e ju en plutt i mot för malamuterna så jag kan inte riktigt vänja mig att han ska vara så liten =)

2010-07-19 @ 13:02:22
URL: http://kennelmoonlovers.blogspot.com
Postat av: cia

Aha, nja är han kastrerade måste man ha ett testikelintyg med sig att båda kulorna fanns på plats innan då dommaren undersöker sådant på utställningen. Och de e ju inte så vanligt att man tar ett sådant =) Eller gjorde du det? Annars om ni har de så tar jag gärna med honom, annars om ni ha vägarna förbi hammerdal den dagen så titta gärna in på campingen på utställningen =)

2010-07-19 @ 13:34:54
URL: http://kennelmoonlovers.blogspot.com
Postat av: ullisar

jag börjar nästan fundera på om det går att flytta vår lilla Morkullevilla till Norrland, om det är vad som krävfas för säkra att mina döttrar träffar hyggliga pojks?! ;)

2010-07-19 @ 22:55:30
URL: http://ullrika.se
Postat av: S@tu

Ullisen: Ja... förmodligen måste du det ;-)

2010-07-20 @ 11:10:41
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: ullisar

fast om dom har samma tur som jag så lyckas dom ju fånga var sin västkustsk pärla, även om vi bor kvar :)

2010-07-23 @ 13:43:41
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0