Åre luktar bajs!

Ja... usch vad det stank avlopp ett tag när vi körde in i Åre.... men här där vi bor stinker det inte alls faktiskt :-) Jättemysig är lägenheten som vi bor i, så vi kommer nog trivas bra. Vi har inte slagits än... någon av oss.... inte heller grälat.... och jag skulle faktiskt bli förvånad om det hände :-)

Vi trodde en stund innan Stöllet att vi hade fått motorhaveri, eftersom lambdasond-lampan tändes, men det var bara snål bränsleblandning som var felkoden :-) Så vi tankade och problemet löste sig... tillfälligt iallafall....!

Dock har vi haft lite problem med att den varvar upp och ner och åt helskotta på tomgång ett tag, så vi var förberedda på eventuella problem. Maken mumlade något om tjuvluft och wastegate, sen har även vatten i tanken funnits med som ett eventuellt problem..... men jag lägger mig inte i utan lämnar det till honom.

Jag är lyckligt lottad med en man som fixar det mesta, och manicken som läser av eventuella felkoder i bilen är en given medresernär efter vår panikartade resa till Finland i somras. Så min hjälte räddade oss som vanligt.... han kan verkligen fixa allt från datorer (som han jobbar med) till att bygga hus.... så det där med att han inte kan plocka undan efter sig är egentligen världsligt ;-)

Hej hopp fjälltopp!

Kommentarer
Postat av: ullisar

tüsan till å lukta bajs? inte bra.



när det gäller bilar kan jag tanka dom. och köra dom. i bästa fall fylla på spolarvätska. allt annat använder jag verkstäder till.. slår ett slag för företagandet. typ.



:)

2009-03-02 @ 01:05:13
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: lynette

hm ja min karl kan INTE skryta med att va händig på bilar, men han får duga ändå:) Fast det hade varit bra. Siktar in mej på att barnen ska välja bra yrken. tex en bilmek, snickare, frisör etc:)

2009-03-03 @ 09:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0